سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه بدخو شود، دوست و رفیقش نایاب گردند . [امام علی علیه السلام]
واحد مقاومت بسیج پیشگام دخترانه توحید شهرستان رودسر
فرمانده سپاه: جوانان ما ویژگی‌های شهید فهمیده را دارند
جام جم آنلاین: کنگره ملی شهید فهمیده و 36 هزار شهید دانش‌آموز همزمان با سراسر کشور در مجموعه ورزشی انقلاب کرج برگزار شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در این آیین سخن می‌گفت، شهید فهمیده را الگوی برجسته شهیدان 8 سال دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: ویژ‌گی‌های شهید فهمیده بی‌تردید در بسیاری از جوانان جامعه وجود دارد.

سردار محمد‌علی جعفری، مومن بودن، داشتن روحیه سلحشوری، شجاعت، بصیرت و پاک بودن را از ویژ‌گی‌های بارز شهید فهمیده دانست و گفت: شهید فهمیده با درک ایمان انقلابی و اسلامی فهمید که انتظار اسلام از یک جوان چیست و با شجاعت و ایثار به این انتظار جامه عمل پوشاند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیشرفت‌های علمی و فرهنگی کشورمان را در بعد جهانی یادآور شد و بر ضرورت تداوم این پیشرفت‌ها تاکید کرد.

سردار جعفری اقتدار امروز ایران اسلامی را در طول تاریخ بی‌نظیر دانست و گفت: این اقتدار به واسطه جانبازی‌های رزمندگان و قداست خون شهدا است.

فرمانده کل سپاه یکی از اهداف مهم  لشکر‌کشی‌های آمریکا در سال‌های اخیر به ویژه در کشور‌های همسایه را تهدید جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و افزود: قدرت نیرو‌های مسلح کشور که بر گرفته از قدرت الهی و خون شهدا است این اجازه را به آمریکا حتی برای بیان کردن آن نداده است.

  حجت‌الاسلام والمسلمین محسن کازرونی نیز در این کنگره ‌گفت: نه تنها امنیت مرز و بوم بلکه پایداری مساجد، مدیون از جان گذشتگی شهیدان است.

امام‌جمعه کرج تنها تفاوت شهید فهمیده و 36 هزار شهید دانش‌آموز با دیگر جوانان را  در اراده، عزم  و تصمیم‌گیری‌های شجاعانه در مقاطع حساس جنگ و حفظ کیان اسلامی عنوان کرد و گفت: اقتدار امروز ایران مرهون ایستادگی رزمندگان و شهدا‌ی ما است که اگر مقاومت این عزیزان در برابر تجاوزگران نبود امروز نامی از ایران قدرتمند در جهان وجود نداشت.

عضو خبرگان رهبری  با اشاره به جایگاه والای شهیدان ا‌فزود: نام شهیدان همیشه در کنار نام خداوند و ائمه اطهار جاودانه می‌ماند.



زینب ابراهیمیان ::: جمعه 87/8/10::: ساعت 11:32 عصر

سلام دوستان خوبم.
میدونین هشتم آبان، بیست و هشتمین سالگرد شهادت محمدحسین فهمیده (1346 ـ 1359) بود. حتما شنیدین که محمدحسین فهمیده سال 1346 در قم متولد شد.  
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اون دوازده ساله بود که توطئه گروهک‌های ضد انقلاب در استان کردستان پاگرفت. هر طور که شده خودش رو به کردستان رسوند تا از انقلاب دفاع کنه، اما به دلیل سن و سال کم برگردوندنش.
با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران  ، توی همون روزهای نخست، محمدحسین فهمیده تصمیم گرفت به جبهه بره. اون با سختی زیاد عازم خرمشهر ‌شد و با وجود سن و سال کم به فرماندهان ثابت کرد که لیاقت و شهامت حضور در جبهه رو داره.
محمدحسین فهمیده به اتفاق دوستش محمدرضا شمس، توی یه سنگر بودن که با هجوم ارتش متجاوز صدام، محاصره شدن.
محمدرضا شمس، زخمی ‌شد و محمدحسین فهمیده با زحمت زیاد اون رو به پشت خط رساند و به جایگاه قبلی خودش برگشت.
اون دید که 5 تانک عراقی به طرف نیروهای ایرانی هجوم آوردن و در صدد محاصره اونها هستن. 
محمدحسین فهمیده در حالی‌ که تعدادی نارنجک به کمر بسته بود، به طرف تانک‌ها حرکت ‌کرد. 
یه تیر به پاش خورد، اما به راه خودش ادامه داد. محمدحسین فهمیده موفق ‌شد تانک پیش روش رو با استفاده از نارنجک‌ها متوقف کنه. ولی خودش هم به شهادت رسید. 
نیروهای دشمن تصور ‌کردن حمله‌ای صورت گرفته و با سرعت تانک‌ها را رها و فرار کردن. در نتیجه، حلقه محاصره شکسته ‌شد و پس از مدتی نیروهای کمکی رسیدن.
روز شهادت محمدحسین فهمیده به علت رشادت و شهامت وصف ناپذیر این نوجوان رشید، روز بسیج دانش‌آموزی نام‌گذاری شده.
موفق باشین...


زینب ابراهیمیان ::: جمعه 87/8/10::: ساعت 11:19 عصر

سلام. من زینب ابراهیمیان هستم. من در دبیرستان توحید رودسر تحصیل می کنم. من و جمعی از دوستانم تصمیم به راه اندازی وبلاگی جهت ارائه فعالیتهای بسیج دانش آموزی مدرسه خودمان یعنی واحد مقاومت پیشگام توحید گرفته ایم.

 امروز 8 آبان روز بسیج دانش آموزی و روز حماسه نوجوان بسیجی نام گرفته چرا که شهید فهمیده در چنین روزی نارنجک به کمر بست و خود را در زیر تانک دشمن انداخت تا ما امروز در آسایش و سلامتی به تحصیل و زندگی شاد در کنار دوستانمان بپردازیم.

امروز هزاران نفر از بسیجیان دانش آموز و دانشجو در دیداری که از تلویزیون پخش دیداری بسیار معنوی رو با رهبرمعظم انقلاب برگزار کردند که حضرت آقا هم روی خودباوری  و مسئولیت پذیری جوانان تاکید بسیاری داشتند و معتقد بودند که آینده از آن ایران و جوانان مومن ایرانی است...

نظر یادتون نره ، منتظر مطالب بعدی ما باشید...



زینب ابراهیمیان ::: چهارشنبه 87/8/8::: ساعت 11:41 عصر

<      1   2      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 3
کل بازدید :33671

>> درباره خودم <<

>>لوگوی وبلاگ من<<
واحد مقاومت بسیج  پیشگام دخترانه توحید شهرستان رودسر

>>لوگوی دوستان<<


>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<